Dobar učitelj

Kakav nam je učitelj potreban? Trebamo li od učitelja dobiti odgovore na sva naša pitanja? Treba li to biti autoritet kojem bespogovorno vjerujemo?

 

Dobar učitelj ti neće dati gotove odgovore na tvoja pitanja. Neće ti reći da radiš „to-to-i-to…“, niti će ti reći „nemoj raditi to-to-i-to…“

Dobar učitelj će stajati pored tebe dok poklekneš i dok se sam ustaješ, neće ti dati ruku da se osloniš nego će te pustiti da se sam pridigneš. Baš kao što majka s puno ljubavi gleda svoje dijete kako nespretno radi prve korake: neće mu pomoći ako bi mu time pružila lažni oslonac, ali će brižno i budno pratiti svaki korak i biti tu da mu pruži ruku ako mu zaista zatreba.

Dobar učitelj neće puno govoriti. Dobar učitelj će ti više pokazati neko što će ti reći. Pokazat će ti zračenjem svog srca, pokazat će ti svojim primjerom i svojim životom. Rijetko će ti reći „ja bih to napravio tako-i-tako“, češće će ti dopustiti da napraviš na svoj vlastiti jedinstveni način.

Dobar učitelj će ti možda izgledati hladno i da nije od neke pomoći. Ali takve zaključke donijeti će tvoji niži programi. Tvoji viši programi, kada počnu jačati u prisustvu dobrog učitelja, jednog će dana shvatiti da ti je itekako pomogao takav pristup. Umjesto da ti kaže što trebaš učiniti i ti to učiniš bez pogovora – jer time ne bi ništa naučio, time bi samo bio sljedbenik, ovako si postao aktivan stvoritelj svog života.

Naučio si što znači preuzeti odgovornost za sebe i učiniti pozitivni pomak svojim vlastitim unutarnjim i vanjskim snagama. Zato što dobar učitelj nije preuzeo tvoju odgovornost u svoje ruke - dobar učitelj zna da joj je mjesto u tvojim rukama.

Napisala: Ana Kubla, 19.1.2020.

 

citat iz knjige "Yoga Srca", Mark Whitwell (str. 107):

Učitelj je prijatelj. Netko kome možete vjerovati jednostavno je prijatelj, a ne učitelj sa veliko „U“ u što nas duhovnost želi uvjeriti. Takav odnos ispunjen je neravnotežom moći u kojem postoji netko tko zna nekakvu „istinu“ naspram nekog drugog koji je ne zna, no želi je se domoći.

No, mi smo društvena bića i naša potreba za druženjem je realna. Potrebni su nam prijatelji i vodstvo ljudi kojima možemo vjerovati. Potreba za učiteljem je realna. Pronalaženje nekoga kome možete vjerovati pomaže vam u razvijanju povjerenja u život i vas same. Nažalost, duhovni učitelji su zloupotrijebili tu potrebu kako bi osnažili svoj utjecaj i institucije. Umislili su si da je njihov proces istovjetan procesu drugih ljudi ili čak cijelom čovječanstvu, pa su nametnuli svoje ideje društvu. Osnovni zadatak učitelja je da u učenicima prepozna i njima učini očevidnom njihovu jedinstvenost i životnu snagu. Tijekom te osebujne komunikacije učenik će uočiti svoju vlastitu vrijednost kao život. Iskreno prepoznavajući drugoga, toj osobi pomažemo da prepozna sebe.

Kad svako glumatanje prestane, postaje jasno da su učenik i učitelj očevidno ravnopravni i da dijele isto stanje. Većina učitelja stvara društvenu dinamiku koja to onemogućuje, dok verbalno podupiru tu zamisao. Budite sumnjičavi prema svakome tko ne može biti tako običan. Karizma i logična dharma zakočit će vas u samooslobađanju. Čuvajte se velikog novca i institucija s premalo prijateljstva. Obično su planovi za umnožavanje novca i institucija važniji od jednostavnije dinamike u kojoj jedna osoba pomaže drugoj.

fotka: Pixabay

 

 

Dobar učitelj će te više naučiti svojim primjerom nego svojim riječima.
Vrati se na početak